Anbefat fotoblogg

Justin Bieber in Norway! 2015!

TERROR I PARIS.2015

SHOPPING TIME!

Emilie snakker ut

FACEBOOK

Anbefalt blogg.Hun ble hengt ut

Randi Aannette

Freddy Vestli

Lisa voldtatt

Toril Erdal:. Norway

Anbefalt blog.Det gjør vondt.

En blogg vi bl.a samarbeider med

Mammatimichelle får kritikk av Lotte Fagerheim

Tilfeldig butikk anbefales i 2 uker

Tilfeldig butikk anbefales  i 2 uker
A new shop is recommended every two weeks

Voldtatt og misbrukt

Toneart

Lest av over 900 lesere

Anbefalt innlegg.1111111

Anbefalt blogg.mobbng

SOL TV

Lotte.Fagerheim

AMBEFALT SAK9

søndag 5. april 2015

JA, en Telemark-blogger lurte oss alle! Men nå avslører han sannheten!




NEI, HAN BLE IKKE MILLIONÆR:  Han lurte alle til å tro at han vant 1 mil på Flax. Men det var bare en ren spøk fra ham. Det var jo 1 April den dagen..hahaha..   (Foto/Oslo Grand)



LES OGSÅ: Sophie Elise avslører:- JA, jeg er gravid, og det er helt sant!







Vi "Nyheterbarefordeg" har etter flere forsøk , fått tak i den unge mannen (29) fra Telemarks-distriktet. Det er mannen som står bak bloggeren  "Jegskriveromhverdag.blogg.no",  som drives via bloggsamfunnet Blogg.no.


I går på selveste 1 April skrev mannen blogginnlegget med tittelen, " Å herre gud, har VUNNET 1 million kroner."  ,  hvor han forteller og påstår at han  hadde vært så heldig og  vunnet hele 1 million på Flaxlodd.


I følge bloggeren  fant det hele sted da han alene var på en bytur. Da han var på vei hjem fra byen,bestemte han seg for å stoppe opp på en bensinstasjon på veien, hvor han sikret  seg noen  flaxlodd hjem , skriver han. 


Da den unge herren endelig hadde kommet seg hjem, skrapte han i vei sine lodd. Til slutt  så hadde han sikret seg den kjempeotten på 1 million kroner. I dag kan Telemarkingen avsløre overfor oss at det hele bare var en ren  Aprilspøk fra hans side. 


Har mange latt seg lure av million-spøken din? Ja mange lott seg selvfølgelig  lure. Ikke bare leserne som lot seg lure, også media. En av dem er blant annet  lokalavisen Varden.no,  som av en eller annen grunn hadde fått med seg million-spøken, ifølge bloggeren.


De hadde nok sikkert tenkt å lage sak på det hele. Men siden de ikke fikk helt kontakt og svar fra meg,  ble det dessverre ingen sak der. Grunnen er at det har vært mye som har skjedd i forbindelse med påsken og andre ting, forteller han.


Har du selv latt deg lure av noen aprilspøk i år? Å ja det har jeg faktisk .Jeg er faktisk dessverre en som lar meg lure fort, men  som også fort avslører det hele etter hvert da ,  utdyper han og ler.

 Hvordan fant du egentlig på hele million-spøken? Det har seg slik at jeg er en person som lenge har vært, og fortsatt er, veldig glad i flaxlod. Og håpet og drømmen har alltid vært  å vinne  1 million kroner, og  som kom rett på min konto.

Men  siden jeg aldri har flax om å vinne millionbeløpet,  måtte jeg heler ta en aprilspøk om det istedenfor da. Det var slik hele startet, og slik ble det, forteller bloggeren til oss. .Det er så langt nå over 20 som har "likt" og" delt" innlegget,  og 3 som har kommentert det.


Han legger til. Det var jo 1 April i går , og  jeg måtte ja da som resten  Norge  finne på en spøk.  Hvis du hadde faktisk hadde vunnet 1 million, hva hadde du brukt pengene på? Det har jeg selv stilt meg flere ganger, og tenkt mye på. Men jeg vet noe jeg hadde gjort, sier han.


 Av egen livserfaring har jeg erfart svært  mye tøft og vondt i mitt liv. Det er blant annet  seksuelle overgrep og andre typer overgrep, mobbing, vold, omsorgssvikt, system svikt, og mye mer. Jeg har det dokumentert, og skriver også bok, fortsetter han.


Jeg har på grunn av oppveksten min,dermed også vært innen psykisk helse og psykiatri i hele livet. Det er ingen skam med det, for det har bare vært sånn det. Jeg vet hvordan det er å ha vært et ofer og blitt sviktet. Så mitt svar på hva jeg hadde gjort med million-beløpet, det er nok først og fremst og gitt til de mange viktige formål deretter. 


Både grunn det jeg har av egen livserfaring,  men også andre viktige  formål, som ikke angår meg av min egen erfaring.  Fordi selv om det er av egen livserfaring eller ei, så er det likevel fortsatt menneskelig at jeg  og andre,  som da hadde vunnet millioner, hadde gitt litt til viktige formål.

Jeg håper dere skjønner hva jeg mene her, sier han. Jeg vil være med og bidra til å drive forbyggende arbeid i samfunnet. Gi støtte og hjelpe andre der ute i verden.  Jeg er også en kristen, og hadde også gitt til kristne formål, fordi de gjør  også en god jobb, forteller han..


Når jeg hadde gjort alt dette, ville jeg gjort følgende. Jeg hadde gitt litt til familie og venner, som måtte trenge litt økonomisk hjelp. Jeg hadde betalt ned på huset. Jeg hadde kjøpt ny bil.
Jeg hadde kjøpt en ekte diamantring til kona mi, fordi  det er noe hun ønsker seg, vet jeg. 


Jeg hadde betalt for at kona fikk seg førerkort.Jeg hadde bygd garasje ved huset.  Jeg hadde fikse litt på det som måtte trengs på huset. Jeg hadde lagt til sparing,penson, regningskonto og  feriekonto.


 Det forteller bloggeren til oss til slutt, før han må avslutte telefon-samtalen med oss.  Han er nå på påskeferie, men vil ikke si hvor hen, enn bare at han koser seg der han er.



 Etter hva vi har lest på bloggen til den spøkefulle mannen, har  29-åringen tidligere både blitt frelst  og sikret seg  kone på direkte TV. Bloggeren har også skrevet et innlegg, hvor han forteller at han før har blitt tilkjent erstatning på over 100-tusen..


Beløpet skal han ha blitt tilkjent forbindelse med at en av straffesakene hans endte med "henleggelse etter bevisets stilling,". Han var fornærmede i saken. I dag har han etter det vi har lest på bloggen, diagnosen Posttraumatisk stresslidelse (PTSD), og får en Nav ytelse.


Han har tidligere skrevet et innlegg, der han forteller hva han gjør om dagen:


« Om dagen går jeg til ulike behandlere, grunn blant annet diagnosen PTSD. Jeg skriver på en bok, hvor målet er å gi den ut. Jeg vil være med å hjelpe andre, samtidig som det hjelper meg å skrive»

« Ellers driver jeg med mye forskjellig. Blogging. Musikk. Foto.(har fotoutstillinger). Jeg  underholder og sprer litt musikkglede på ulike steder, for å glede andre.».Detter skriver bloggen sin  på sin.


I dag bor den unge herren og hans kjære kone (25) et sted i Telemark, hvor de er lykkelig gift og drømmer om barn og familie.Paret bor i et flott to-etasjers hus som de i 2013 kjøpte sammen. 


Bokskrivingen er også tidligere omtalt i media. Der skal han ha fortalt følgende. «Jeg håper det kan bidra til å hjelpe andre at jeg selv er åpen, derfor skriver jeg bok
Jeg vil at andre skal ta lærdom av den. Vi kan sammen drive forebyggende arbeid i samfunnet».


( -   Har dere kjære lesere, tips om andre som har lurt noen? Eller har du lurt noen?  Ta gjerne kontakt med oss på mail. - )









Alle henvendelser rettes til : nyheterbarefordeg2015@outlook.com.


FOTO: (Blogg: Jegskriveromhver.) Vi har fått tillatelse til å bruke gjeldene foto. Vi har ikke fått lov til å gjengi all innhold fa mannens innlegg. Vi har heler ikke fått lov til å bruke fullt navn.

1 kommentar:

  1. Varden.no må være lettlurte! haha. Men jeg er fortsatt fast leser av avisen : )

    SvarSlett